مخاطب شناسي در راديو منتشر شد

سي و ششمين شماره ماهنامه تخصصي راديو منتشر شد. اين شماره به مخاطب شناسي اختصاص دارد. احساس مي كنم مي خواهد ژست يك فصلنامه علمي را داشته باشد. مقاله BBC فناوري ديجيتالي اش جالب بود و از كلام تا تصوير هم مطالب جالبي از بودريار و ليوتار دارد. تنوع تخصص  نويسندگان هم جالب است. دانشجوي دكتراي تاريخ، دانشجوي دكتراي فلسفه و يك دانشجوي دكتراي زبان شناسي از جمله نويسندگان مقالات اين شماره اند.

خانم معصومه شهبندي هم دو تا مصاحبه خوب كار كرده، يكي با دكتر منتظر قائم است كه بحثهاي مديريتي خوبي هم دارد. دكتر منتظر قائم در مورد تبديل مالكيت دولتي به عمومي صحبت كرده براي اينكه “اجازه بدهيم تا تكثر مالكيتي ، فضاي باز ايجاد كند و صداي گروه هاي اجتماعي را قابل شنيدن كند.” ايشان همچنين در شاخص هاي سازماني به غير از بحث مالكيت، به تعداد مديريت و تقسيم وظايف سطوح مديريتي هم اشاره كرده اند. ايشان همچنين گفته اند كه “مالكيت سازمان هاي رسانه اي در بسياري از كشورها مالكيت يگانه نيست بلكه قطب هاي مختلف تصميم گيري در آن مطرح است. به دليل تغير شرايط ساختاري دولت ملتها رسانه ناچار است انحصار يگانه را با تمهيداتي لااقل به صورت دوگانه و چند گانه دراورد.”

البته مساله مالكيت سازمانها و يا شركتهاي رسانه اي در كشور ما جدا از مالكيت دولتي ديگر بخشهاي صنعتي نيست و در اين مورد مشكلات ساختاري وجود دارد. يعني مشكلاتي كه بر مي گردد به ايدئولوژي و اين در مورد شركتهاي رسانه اي بسيار شديدتر است به دليل حساسيتي كه دارند.

در مورد مالكيت رسانه اي بيشتر بايد بدانيم. اميدوارم دانسته هايمان را با هم تقسيم كنيم.  

ارسال شده در دسته‌بندی نشدهبرچسب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *