توصيه‌اي به روزنامه نگاران

مقاله‌اي خواندم خواندني از كنفرانسي در مورد روزنامه نگاري خلاقانه كه ماه مي  ۲۰۰۶  برگزار شده بود. سوال  جدي اين است كه چگونه مفاهيمي همچون وبلاگ نويسي از دارايي هاي گزارشگران و نويسندگان براي پوشش خبري هستند؟
محقق مي نويسد: براي پاسخ به اين سوال من با روزنامه نگاراني كه وبلاگ دارند و با سردبيرانشان مصاحبه كرده ام و در اين موضوع جالب تحقيق كرده ام. سپس مروري بر ادبيات اين موضوع تحقيق مي كند و با پرداختن به موضوعاتي چون «وبلاگ نويسي چيست؟» و «معناي وبلاگها براي روزنامه نگاران»، ديدگاه هاي مختلف مطرح شده در كنفرانس را تحت عنوان «موضوعات در وبلاگ نويسي» مورد بررسي قرار مي دهد.
محقق در اين تحقيق صريحا نتيجه گيري مي كند كه «با مطالعه و مصاحبه با فعالان روزنامه نگاري خلاقانه كه از وبلاگ استفاده مي كردند، به اين نتيجه گيري رسيدم و به نويسندگان و سردبيران خبر توصيه مي كنم كه براي توليد خبر راهي سفر به فضاي وبلاگ شوند.»
او دو توصيه دارد يكي به روزنامه نگاران و يكي به مديران رسانه اي: 
روزنامه نگاران: وبلاگ نويسي را شروع كنيد اگر احساس مي كنيد كه چيزي را براي گفتن داريد و مي خواهيد كه آنرا بگوييد.
مديران: كاركنانتان را به وبلاگ نويسي تشويق كنيد و يا كاركنان جديدي بگيريد كه به نظر مي رسد خوب وبلاگ مي نويسند. مك كراكن گفته است: «بهترين وبلاگهايي كه خوانده ام توسط روزنامه نگاران نوشته نمي شدند.» پس كسي را مجبور به وبلاگ نويسي نكنيد مگر اينكه آنها خودشان را به حفظ يك گفتگوي مدام با خواننده متعهد بدانند. 
و صريحا نتيجه گيري مي كند كه «با مطالعه و مصاحبه با فعالان روزنامه نگاري خلاقانه كه از وبلاگ استفاده مي كردند، من به اين نتيجه گيري رسيدم و به نويسندگان و سردبيران خبر توصيه مي كنم كه براي توليد خبر راهي سفر به فضاي وبلاگ شوند چراكه چه بخواهيم و چه نخواهيم روزنامه نگاري خلاقانه همين است.» 
 

ارسال شده در دسته‌بندی نشدهبرچسب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *