کتابی تازه در مدیریت رسانه: مدیریت راهبردی در رسانه

کتاب «مدیریت استراتژیک در رسانه» را وقتی دکتر گیویان از انگلیس آوردند کتابی پربار دیدم و انرا در وب سایت مرکز تحقیقات رسانه ای همشهری معرفی کردم. خوشوقتم که خبر شدم حالا به زیور طبع آراسته شده است با ترجمه جناب دکتر فرهنگی، پدر مدیریت رسانه، و دو تن از دانشجویان ساعی و صالح ایشان: علیرضا قراگوزلو و خانم خطیب زاده که بعد از انتشار معرفی کتاب خبرم کردند که قصد ترجمه این کتاب را دارند با دکتر فرهنگی. 
از معرفی کتاب هم کاملاً پیداست که کتابی آموختنی است و در ادبیات صنعت رسانه غنیمتی به شمار می رود. انتشار این کتاب را به جامعه رسانه ای تبریک عرض می کنم.  

 

بیشتر درباره کتاب «مدیریت راهبردی در رسانه»

«صنعت رسانه به طور بنیادین و با سرعت در حال تغییر و  این امر چالش  مهمی برای مدیران، محققان و حتی تدوین کنندگان و مجریان دوره های دانشگاهی ایجاد کرده است و در این کتاب تلاش شده تا رهنمودهایی در این زمینه از طرق مختلف ارائه شود. در ابتدا  مرزهای صنعت رسانه، تاریخچه دقیق آن و نیز الگو های کسب و کار به تصویر کشیده می شود و سپس، زمینه­های مشترک راهبردی و چالش­های پیش روی، در کنار بر تشریح ابعاد ویژه سازمان های رسانه­ای مورد بررسی قرار می­دهد. در نهایت، این کتاب مروری بر حوزه مدیریت رسانه و مجموعه ی وسیعی از نظریات مدیریت راهبردی داشته و تعدادی از رویکردها ی پژوهشی آتی را معرفی می نماید. نویسنده با توجه  به پیچیدگی صنعت رسانه، گستردگی و ماهیت چند پاره آن، تلاش کرده تا از دو  بعد محیط این صنعت را تشریح نماید.

۱-     از بعد صنعت رسانه، به دنبال آن است که  علاوه بر توضیح صرف پیشرفت­ها، آن ها را تفسیر نموده و دیدگاه هایی مرتبط را ارائه دهد.

۲-     از بعد نظریه راهبردی ، تلاش می­کند ماورای توصیف مفاهیم و ابزار ها  عمل نموده و ارتباط آن ها را از طریق کاربرد در حوزه مدیریت رسانه شرح دهد انتشارات دانژه .»

با تشکر از ایمیل آقای علیرضا قراگوزلو که از امیدهای این حوزه مطالعاتی هستند. 

در مورد این کتاب بیشتر خواهم نوشت.

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک در رسانه اثر لوسی کونگ در همشهری

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *