الجزيره و شبكه هاي اجتماعي

در زمان اوج تحولات قیام مردم مصر، تحقيقي در آمريكا انجام شد در مورد عملكرد رسانه هاي آمريكا و بنا بر اين تحقيق، سازمان رسانه ای که (در ده روز بررسي شده) عملکرد درخشانی داشته است شبکه الجزیره بوده است. بنا بر اين تحقيق، بیشتر بینندگان در آمریکا برای پیگیری رویدادهای مصر پای کامپیوترهای خود بودند تا جلوی تلویزیون هایشان و الجزیره بیشترین استفاده را از شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطب در آمریکا كرده است.
این سازمان رسانه ای قطری که با تلویزیون معروف خود شناخته می شود در شبکه اجتماعی توئیتر هم بسیار فعال است و در آمریکا دنبال کننده های زیادی دارد. همچنین الجزیره یک شبکه آن لاین راه اندازی کرده است به نام لایو استریم که در توزیع محتوای مورد نظر شبکه الجزیره بسیار موفق بوده است و به قول ریاد مینتی رییس بخش رسانه های اجتماعی الجزیره «۵۰ درصد ترافیک کانال آن لاین لایو استریم از کشور امریکاست.»
سازمان رسانه ای الجزیره توانسته است با توزیع محتوای رسانه ای خود از طریق رسانه های اجتماعی به عنوان راه های جایگزین پخش تلویزیونی، در بازار رسانه اي آمريكا سهم بازاري قابل توجهي را به خود اختصاص دهد. الجزيره در جذب مخاطبان آمريكا به دیدن بسته های تصویری بر یوتیوب و بازدید از صفحه فیس بوک و دنبال کردن توئیتر موفق بوده است.
حال جاي اين سوال وجود دارد كه سازمان هاي رسانه اي كشور ما چه سهمي از بازار مصرف رسانه اي رسانه هاي جديد و اجتماعي كشور خودمان را در اختيار دارند؟

اين مطلب بخشي از تحقيق اخيرم بود در مورد شبكه هاي اجتماعي و تلويزيون كه انشاالله خبر منتشر شدنش را در قالب مقاله به زودي خواهم داد.
البته بجز سوال آخرش!  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *