شبکه های اجتماعی و تلویزیون

تحقیق اخیرم در مورد «تلویزیون و رسانه های اجتماعی» است. شبکه های اجتماعی همه چیز را از خودشان متاثر کرده اند. تحقیقات زیادی در مورد شبکه های اجتماعی از منظر آموزش، تحولات اجتماعی، خانواده، تحولات سیاسی، هویت، شکاف نسلی و … انجام شده است. یکی از این ابعاد قابل بررسی تاثیری است که بر رسانه های سنتی گذاشته است. من در این تحقیق توصیفی این تاثیر را بر تلویزیون مرور کرده ام.
برنامه ریزی سازمان های رسانه ای دنیا برای برگرفتن رسانه های اجتماعی در اتاق های خبر و همچنین به عنوان یک پلاتفورم توزیع نشان می دهد که رسانه های اجتماعی دارند فضای خبرنگاری را تغیر می دهند.
برخي از شبكه هاي تلويزيوني و روزنامه ها پروفايل هاي خودشان را روي توييتر ايجاد كرده اند تا پلي بين فرم های سنتي توزیع و ديجيتال باشد. امروزه اكثر رسانه ها سيستم پيام گذاري را براي مقالات و برنامه هاي خود ايجاد كرده اند.
برای مثال سازمان بی بی سی در نظر دارد از انتشار خبر از طریق سنتی پخش تلویزیونی به مدلی که آنرا «زنده و جاری» معرفی می کند و منظور همان محتوای چند رسانه ای بر وب است حرکت کند و بیش از پیش سهم این رسانه های را در توزیع محتوا افزایش دهد. از این رو بی بی سی از وبلاگ های حرفه ای خبرنگاران مطرح خود حمایت می کند و برنامه ریزی می کند تا گزارش های اصلی خود را دیگر صرفاً در قالب بولتن های تلویزیونی ارائه نکند بلکه در همه فرمت ها بازار سازی کند. این برنامه ای است که سازمان های پیشتاز دنیا آغاز کرده اند تا سهم بازارشان از توجه عمومی با افت جدی مواجه نشود و برند رسانه ای و تلویزیونی خود را در وضعیت برتر حفظ نمایند. واقعیت این است که در دنیای امروز داشتن استراتژی در قبال رسانه های اجتماعی یک ضرورت حیاتی برای سازمان های رسانه ای است.
الجزیره و شبکه های اجتماعی

خبرنگاری شبکه ای

یک دیدگاه برای “شبکه های اجتماعی و تلویزیون

  1. استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی برای تولید وبسط محتوا و ایجاد ذخایر اطلاعاتی تازه برای تغذیه رادیو ها و تلویزیون ها بی شک امر پسندیده ای است . اما به شرطی که ذوق و علاقه پیگیری مطلب در برنامه سازان بویژه گروههای خبری وجود داشته باشد. به یک نمونه توجه کنید: در سرعت عمل سرویس های خبری تلویزیون کشورمان همین بس که روز اول هفته ای که در آن قرار داریم خبری در سایت هامنتشر شد با این مضمون که یک خواننده معروف کشورمان با تنی چند از دوستان خود درصدد تولید برنامه ای به سبک اکادمی(رقابت های خواننده های غیرحرفه ای به قضاوت خوانندگان و آهنگسازان حرفه ای مهاجر)برای شبکه نمایش خانگی است. عصر سه شنبه گروه مجله خبری شبکه اول سیما یادش افتاده است تا از بنده صحت و سقم ماجرا را سوال کند.! رویدادای که من عصر شنبه در برابر آن در سایتم به آن واکنش نشان دادم.شاهد عرضم اینجاست.:http://cinema-daily.ir/wp-admin/post.php?post=1001&action=edit
    وجود یک شبکه اجتماعی مکمل می توانست یادداشت بنده را در همان لحظات اولیه انتشار به رویت و اطلاع دبیر سرویس مربوطه در مجله خبری شبکه اول سیما برساند و به پرونده این خبر در همانروز بعد تازه ای ببخشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *