شبكه هاي اجتماعي و تلويزيون

«شبكه هاي اجتماعي و تلويزيون» عنوان تحقيق اخير بنده است به ياري جناب آقاي دكتر خجسته كه انشاالله در دومين همايش مديريت و اقتصاد رسانه ارائه خواهم كرد. در سايت مديا نيوز به مطلبي در اين خصوص به نقل از ماهنامه دانستنيهاي ديجيتال همشهري برخوردم كه بد نيست چكيده و خلاصه آنرا با علاقه مندان اين حوزه تسهيم كنم:

ـ تلویزیون هوشمند به تلویزیونی گفته می‌شود که ارتباط مستقل اینترنتی و توانایی دریافت و استفاده از نرم‌افزارهای جانبی مختلف را دارا باشد، درست به همان حالتی که روی تلفن همراه و کامپیوتر شخصی این توانایی وجود دارد.

ـ با توجه به اینکه کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند دسترسی به تلویزیون شخصی را آسان کرده‌اند، بازار تبلیغات و فروش محصولات مختلف روی این دستگاه‌ها شدیدا گرم شده. دانلود کردن یک اپیزود موردعلاقه‌تان یا خریدن بازی نرم‌افزاری جدیدی که تا حالا بازی نکرده‌اید، در‌حالی‌که داخل ایستگاه مترو نشسته‌اید و در انتظار رسیدن قطار بعدی حوصله‌تان سر رفته، بیشتر جذابیت دارد.

ـ با وجود اینکه صفحه نمایشگر تلفن همراه ممکن است برای تماشای فیلم زیاد مناسب نباشند، ولی درحال‌حاضر شاهد گرایش روزمره مصرف‌کنندگان به سمت کامپیوتر‌های شخصی قابل حمل، یا همان تبلت‌ها و عرضه نمونه‌های مختلفی از تبلت‌ها با نمایشگرهای بزرگ و کوچک هستیم. مهم‌ترین خاصیت مشترک بین تمام نمونه‌ها، کیفیت و شفافیت فوق‌العاده بالای صفحه نمایش آنهاست. این دستگاه‌ها مخصوصا برای تماشای فیلم در حال حرکت، طراحی و تولید شده‌اند.

ـ با سیستم رسانه یکپارچه، مردم می‌توانند هر فیلمی را که می‌خواهند، در هر زمان و هر مکانی که تماشا کنند. علاوه بر ارائه کردن اطلاعات و امکانات جانبی فوق‌العاده، شبکه‌های اجتماعی سلایق شما را بر اساس فیلم‌هایی که می‌بینید محاسبه می‌کند و به شما فیلم‌های سینمایی و سریال‌هایی تلویزیونی و تصاویر کوتاه از YouTube که با سلیقه‌تان جور در بیاید را پیشنهاد می‌کنند و پس از انتخاب برنامه مورد نظر آن را به هر دستگاهی که شما مایل باشید، می‌فرستند.

متن كامل

2 دیدگاه برای “شبكه هاي اجتماعي و تلويزيون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *