حرف نسيه و پيشنهاد نقدـ در مورد مصاحبه انتقادي دكترآشنا

مصاحبه دكتر آشنا با ماهنامه مديريت ارتباطات در مورد عملكرد صدا و سيما را پيشنهاد مي كنم اگر نخوانده ايد حتماً مطالعه كنيد. البته جاي نقد و بحث بسيار دارد چون به گمانم ايشان فارغ از عوامل محيطي به نقد عملكرد صداوسيما پرداخته اند. هر سازماني در ظرف شرايط سياسي فرهنگي و اقتصادي محيطي تنفس مي كند و آقاي دكتر آشنا خوب مي دانند كه صداوسيما محصول ساختار سياسي خاص كشور است.
كدام سازمان و نهاد و وزارتخانه است كه عملكردش در قبال هزينه هايش قابل دفاع باشد كه صداوسيما نيست؟! يك بخشي از اين ناكارامدي به مديران بر مي گردد و يك بخش عظيمترش به عوامل ديگر!
چندي پيش يكي از مديران وزارت نيرو مي گفت ما در استان چندين پيشنهاد براي صرفه جويي آب داديم اما گفتند اين پيشنهادها نتايجش مربوط به ۱۰ سال ديگر است و به درد دوره ما نمي خورد! آيا قابل محاسبه است كه اين غفلت چه جنايتي است!‌ و همينطور است در مورد عملكرد ديگر سازمان ها … عملكرد صداوسيما را هم بايد در چارچوب همين دست عوامل محيطي نقد و بررسي كرد.
آقاي دكتر آشنا فرموده اند صداوسيما زيان ده است و اگر نگوييم صداوسيما ورشكسته بالفعل است در شرايط بحراني قرار دارد. اما راستي كدام رسانه سود ده است؟ آيا واقعاً آگهي هاي همشهري به خاطر مطالب خواندني اين روزنامه است!؟ واقعاً كدام رسانه بزرگ سود ده است؟ … سوددهي يك شركت رسانه اي شرايط و الزامات محيطي خاص خودش را مي خواهد. اميدوارم كه اساتيد و دوستان در كنار نقد عملكرد كه ضروري و نقطه شروع هرگونه بازنگري هاي احتمالي است، عوامل محيطي صنعت رسانه را هم طرح و بررسي كنند تا هم نقدشان را نقد كنند و هم پيشنهادشان نقد باشد!
مصاحبه دكتر آشنا با ماهنامه مديريت ارتباطات
انعكاس اين پست در وبلاگ دكتر آشنا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *