کارگاه نوآوری در تولید محتوای رسانه ای

مصلای بزرگ تهران این روزها میزبان نمایشگاه رسانه های دیجیتال است. نمایشگاهی که به گمانم در نگاه نخست می توان گفت با اقبال نسبتاً خوبی از جانب جوانان مواجه شده است.
امسال هم مثل سال گذشته توفیق داشتم تا در یکی از کارگاه های این نمایشگاه در خدمت علاقه مندان باشم. عنوان کارگاه امسال «خلاقیت و نوآوری در تولید محتوای رسانه ای» بود که امروز صبح در طبقه دوم مصلی در بخش کارگاه ها ارائه دادم.
پاورپوینتی تهیه کردم در مورد تحولات صنعت رسانه و ویژگی های جدید این صنعت در حال ظهور و تبعات ورود رسانه های دیجیتال و اجتماعی بر صنعت رسانه و استراتژی های سازمان های مختلف رسانه ای بزرگ و معتبر در مواجه با فضای مجازی و استفاده از رسانه های جدید. دغدغه این را داشتم که آیا این بحث برای کسانی که در کلاس شرکت می کنند جالب خواهد بود. نمی دانستم توقع کسانی که شرکت می کنند را برآورده خواهم کرد یا آنها با دید و انتظار دیگری دارند.
سال گذشته که در مورد رسانه های جدید و تحولات منطقه صحبت می کردم احساس کردم بحث برای نوجوانان شرکت کننده نامناسب و سنگین بود اما این بار سر ذوق آمدم وقتی در آغاز سخن کسی پرسید که از رسانه ای آمده و انتظارش این است که با نوآوری هایی که رسانه های جدید در اختیار رسانه ها (شرکت های رسانه ای)  قرار می دهند آشنا شود. بر اساس قاعده مالوف مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد از جمع محدود اما علاقه مند شرکت کننده، نیرو گرفتم. جلسه بعدی شنبه ساعت ۱۰ است. بعد از کلاس با دوست عزیزم احسان پوری نشستیم به قصد رفع خستگی! او هم کلاسی داشت درست کنار من و هر دو هم بلندگو داشتیم!  

بعد از جلسه سر زدم به دوست عزیزم جواد افتاده که غرفه ای دارد به نام رسانه های اجتماعی در سالن رسانه های برخط. گپ مان به درازا کشید چراکه همدل بودیم و هر دومان هم دل پری داشتیم از قصه پر غصه فضا و فرهنگ کار در جامعه ای که دلش از سویی سودای ترقی دارد و پای اما هنوز در بند ساختارهای سنتی و اسیر نگاه های خودی غیر خودی  کردن و … که بماند.

عنوان: کارگاه های اموزشی ششمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *