سخنرانی در دومین همایش روز رسانه های اجتماعی

برای دومین سال و البته بهتر و گرم تر از سال گذشته همایش روز رسانه های اجتماعی برگزار شد. دوستان و محققان به موضوعات مختلف مرتبط با رسانه های اجتماعی و سازمان پرداختند. چون سخنرانی استاد دکتر شکرخواه اندکی به درازا کشید و همه مشغول استفاده از سخنان همیشه درس آموز و پر نکته و دلنشین ایشان بودیم و جای پدر و استاد همه بودند، کسی جرات یاداوری وقت نداشت، لذا سخنرانی های بعدی کوتاه شد و کوتاه ترینش مربوط به سخنرانی کسی بود که بعد از دکتر شکر خواه بود یعنی بنده!
تصور می کنم کوتاه صحبت کردم و با شتاب پیش رفتم اما واکنش ها و دوستانی که مراجعه کردند چه از طرف نشریات و چه چند دانشجوی ارشد برای پایان نامه؛ احساس کردم جمع نسبتاً از موضوع راضی بود
.
در این ارائه اشاره کردم که در آینده پیش رو اصطلاح رسانه های اجتماعی قدیمی و نابود خواهد شد، چون در آینده رسانه ای که اجتماعی نباشد رسانه نخواهد بود و اینکه طبیعت رسانه های اجتماعی الگوهای تازه ای را بر خبرنگاری تحمیل خواهد کرد. برای ترسیم آینده ای که رسانه های اجتماعی ترسیم خواهند کرد از فلسفه دلوز ، فیلسوف پست مدرن فرانسه، استفاده کردم و البته به سخن ریچارد سمبروک ، یکی از مدیران بی بی سی، هم اشاره کردم که گفته بود در مورد تاثیرات رسانه های اجتماعی در کوتاه مدت غلو شده و در مورد تاثیرات بلند مدت به اندازه کافی بحث نشده. و در ادامه بحث لزوم نوآوری و نهادینه کردن آن با تشویق ریسک پرداختم و مثالهایی از سازمان های رسانه ای زدم، همچنین به ساختارهای پویا و شبکه ای و گروه های خودگردان و نیز تجربه هایی از ویکی و توئیتر در چند سازمان رسانه ای پرداختم که البته شتابزده شد. در پایان هم اشاره ای کوتاه به سیاست رسانه های اجتماعی کردم
.
در پایان همایش دکتر سلطانی فر هم از کاربردهای رسانه های اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر سخن گفت و به نکات جالبی اشاره کرد
.
در مجموع همایش خوبی بود و با استقبال هم مواجه شده بود. باید دست مریزاد گفت به دوستان نازنین جواد افتاده عزیز و دکتر امامی عزیز. امروز ضمن تجدید دیدار با دوستان، دوست جدیدی هم یافتم: آقای جلال سمیعی، که کار اجرای همایش به عهده داشت و حس کردم طبع طنازی دارد. حالا که اسمش را جستم تا سابقه اش بدانم دیدم که به اصطلاح اینکاره هست
!

سایت همایش روز رسانه های اجتماعی

2 دیدگاه برای “سخنرانی در دومین همایش روز رسانه های اجتماعی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *