رسانه هاي جديد و عصر تازه خبر

بسياري از مردم اول بار خبر تماس تلفني روساي جمهور ايران و آمريكا را از سايت هاي خبري و شبكه هاي اجتماعي ديدند. به نظر مي رسد دامنه نفوذ و تاثير اين رسانه هاي جديد و اجتماعي بيشتر از آن است كه در اتاق هاي خبر رسانه هاي جريان اصلي تصور مي شود. در  اين خصوص يادداشتي نوشتم براي سايت عصر ايران تحت عنوان «رسانه هاي جديد و عصر تازه خبر»:
خبر مهم روزهاي اخير، گفتگوي تلفني روساي جمهور ايران و آمريكا بود كه مورد توجه جدي مردم كشورمان قرار گرفت. اين رويداد از بعد رسانه‌اي هم جالب توجه بود. چراكه قبل از روزنامه‌هاي سراسري و راديو و تلويزيون كه به اصطلاح آنها را رسانه‌هاي جريان اصلي مي‌نامند، ميزان قابل توجهي از مخاطب از طريق سايت هاي خبري و شبكه‌هاي اجتماعي از جزئيات اين خبر مطلع شدند.
واقعيت اين است كه حالا در كشور ما نيز همچون بسياري كشورهاي دنيا، اینترنت را به عنوان یک منبع خبری اصلی بايد شناخت. چراكه بسياري از رويدادها پيش از انعكاس در شبكه‌هاي بزرگ تلويزيوني و يا روزنامه‌ها در وب‌سايت‌هاي خبري و شبكه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌شوند. براي بخش قابل توجهي از مخاطب جوان و طبقه متوسط و گروه‌هاي اجتماعي پيشرو اينترنت به گزينه ترجيحي براي پيگيري اخبار تبديل شده است و آنها به دلايل جذابيت‌هاي مختلف كه مهمترينش شايد سرعت انتشار خبرها باشد هر روز خبرها را ابتدا از وب‌سايت‌هاي خبري و شبكه‌هاي اجتماعي پيگيري مي‌كنند. از دلايل ديگر اين تغير تدريجي فرهنگ مصرف خبري مي‌توان به دسترسي آسان و امكان دسترسي سريع به ديدگاه‌هاي مختلف سياسي ـ اجتماعي دانست.
ادامه مطلب در عصر ايران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *