توئیتر و تلویزیون: خبر تلویزیونی در عصر رسانه های اجتماعی

Date دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶

مقاله بنده در اخرین شماره فصلنامه «مطالعات ماهواره و رسانه های جدید». شماره ۱۰ و ۱۱ زمستان و بهار ۱۳۹۴/ فایل پی دی اف این شماره فصلنامه در سایت موجود است.

چکیده

گسترش استفاده از رسانه های اجتماعی و تاثیری که به تدریج بر عادات مصرف خبری می گذارند، چنان است که حضور شبکه های تلویزیونی در رسانه های اجتماعی را به یک ضرورت تبدیل ساخته است. تاکنون بسیاری از شبکه های تلویزیونی بزرگ جهان برای این حضور برنامه ریزی کرده اند و کامیابی های چشمگیری در ضریب نفوذ و گسترش سهم بازار رسانه ای خود حاصل کرده اند.
این مقاله توصیفی به جایگاه جدی توئیتر در صنعت خبر و اهمیت رو به رشد آن برای سازمان های خبری می پردازد. به عبارت دیگر این مقاله جنبه ای از اکوسیستم درحال ظهور صنعت خبر را توصیف می کند و می کوشد با اشاره به وضعیت فراگیری و همه جا حاضری خبر که نتیجه گسترش توئیتر است، نشان دهد که چرا برخی سازمان های خبری و شبکه های تلویزیونی پیشرو جهان توئیتر را به خدمت گرفته اند؛ و در این میان برخی تجربه ها و آرای مسئولان و سردبیران این شبکه های تلویزیونی را مرور می کند. به این امید که توصیف وضعیت در حال ظهور، مسئولان و مدیران سازمان های رسانه ای کشور بخصوص رسانه ملی را نسبت به برنامه‌ریزی دقیق برای جدی گرفتن حضور فعال در توئیتر ترغیب نماید.
کلمات کلیدی: توئیتر، تلویزیون، سازمان های خبری، رسانه های اجتماعی

هیچ پاسخ به “توئیتر و تلویزیون: خبر تلویزیونی در عصر رسانه های اجتماعی”

    نظر دهید

    XHTML: برچسب های مجاز: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>