توئیتر و تلویزیون: خبر تلویزیونی در عصر رسانه های اجتماعی

مقاله بنده در اخرین شماره فصلنامه «مطالعات ماهواره و رسانه های جدید». شماره ۱۰ و ۱۱ زمستان و بهار ۱۳۹۴. فایل پی دی اف این شماره فصلنامه در سایت موجود است.

چکيده

گسترش استفاده از رسانه های اجتماعی و تاثیری که به تدریج بر عادات مصرف خبری می گذارند، چنان است که حضور شبکه های تلویزیونی در رسانه های اجتماعی را به یک ضرورت تبدیل ساخته است. تاکنون بسیاری از شبکه های تلویزیونی بزرگ جهان برای این حضور برنامه ریزی کرده اند و کامیابی های چشمگیری در ضریب نفوذ و گسترش سهم بازار رسانه ای خود حاصل کرده اند.
این مقاله توصیفی به جایگاه جدی توئیتر در صنعت خبر و اهمیت رو به رشد آن برای سازمان های خبری می پردازد. به عبارت دیگر این مقاله جنبه ای از اکوسیستم درحال ظهور صنعت خبر را توصیف می کند و مي کوشد با اشاره به وضعیت فراگیری و همه جا حاضری خبر که نتیجه گسترش توئیتر است، نشان دهد که چرا برخي سازمان هاي خبري و شبکه های تلویزیونی پيشرو جهان توئیتر را به خدمت گرفته اند؛ و در این میان برخی تجربه ها و آرای مسئولان و سردبیران این شبکه های تلویزیونی را مرور می کند. به اين اميد که توصیف وضعیت در حال ظهور، مسئولان و مديران سازمان هاي رسانه اي کشور بخصوص رسانه ملی را نسبت به برنامه‌ريزي دقيق براي جدي گرفتن حضور فعال در توئیتر ترغیب نماید.
کلمات کليدي: توئیتر، تلويزيون، سازمان هاي خبری، رسانه های اجتماعی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *