معرفی کتاب مدیریت استراتژیک در رسانه

کتاب مدیریت استراتژیک در رسانه که چاپ ۲۰۰۸ هست را در وب سایت مرکز تحقیقات همشهری معرفی کردم. کتاب انصافا خوبی است.  

مديريت رسانه رشته جديد و جواني در جامعه آكادميك جهان است كه صنعت و سازمان رسانه را مورد مطالعه و پژوهش قرار مي دهد. كشور ما نيز جزء نخستين كشورهايي است كه اين رشته را در جامعه دانشگاهي مصوب كرده است!! بي شك با توجه به تحولات تكنولوژيك، صنعت رسانه و ارتباطات در جهان در حال تحول و دگرگوني است و البته كشور ما نيز از اين قاعده مستثني نيست. از اين رو كتاب حاضر با توجه كمبود منابع در اين حوزه مطالعاتي نو ظهور غنيمتي ستودني به شمار مي رود.
خانم لوسي كونگ در مقدمه كتاب مي نويسد: موضوع استراتژي در صنعت رسانه يكي از زيرشاخه هاي مديريت رسانه به شمار مي رود. … منظور اصلي مديريت رسانه ساختن پلي بين تئوري ها و اصول مديريت و خصوصيات صنعت رسانه است و اين همه ماجرا نيست. از انجا كه مديريت رسانه از جمله رشته هاي ميان رشته اي به شمار مي رود غناي ادبيات اين رشته تنها منحصر به زمينه مطالعه مديريت و سازمان نيست. در اين خصوص خانم  كونگ تصريح مي كند كه يك سري زمينه هاي علمي كه محققين اين حوزه بايد براي غناي ادبيات مديريت رسانه به آنها توجه كنند عبارتند از اقتصاد، جامعه شناسي، مردم شناسي، مديريت تكنولوژي، علم سياست و جامعه اطلاعاتي.

تلاش او در تاليف كتابي در حوزه مديريت استراتژيك گامي درخور براي غناي ادبيات اين رشته و پاسخي به نياز پيش روي صنعت رسانه است.  ادامه

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *