اولین همایش اقتصاد و مدیریت رسانه

Date پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۸۸

اولین همایش اقتصاد و مدیریت رسانه پر بار و امید بخش پایان یافت. بیش از ۹۰ مقاله رسیده بود که مقالات برگزیده ارائه شدند، از جمله مقاله من که در مورد کارکردهای وبلاگ نویسی برای موسسات رسانه ای بود.

مقالات خوب و قابل استفاده ای در این همایش ارائه شدند از جمله کار دکتر فرهنگی که پیر این کار و پدر این راه است.

کار دکتر وردی نژاد هم در مورد کارآفرینی در صنعت رسانه بود که نیاز روز ماست البته اگر از رسانه با این شرایط مملکت براید. مقاله دکتر طلوعی در مورد مدل اندازه گیری نسبی صدا و سیمای مراکز استان ها نشان می داد که این سازمان چقدر ورودی دارد و چه خروجی هایی!
در مجموع همایش واقعا گرم و قابل استفاده بود. وقتی دکتر ضیایی پرور فرایند مدیریت پوشش خبری در چهار نمایشگاه آی تی را باهم مقایسه می کرد و می دیدم چقدر نمایشگاه سبیت آلمان از هر نظر، از هر نظر کاملا متفاوت است با ما، یاد حرف دکتر نمک دوست افتادم که یکبار سر صحبت از شعار مدیریت جهان که گاهی مطرح می شود، گفت شما اگر فقط دو ساعت در یکی از این مراکز آلمان قدم بزنی کافیست تا  وضعیت ما و آنها و حکایت مدیریت جهان کردن دستت بیاید!!
واقعا سرویس دادن به اینهمه خبرنگار از سراسر جهان با تمام امکانات و تسهیلات را وقتی آدم مقایسه می کند با اینکه … بگذریم.    

به هرحال اولین همایش مدیریت رسانه پرشور و گرما بخش بود.

دکتر کمالی پور هم پیامی داده بودند و در پیامشان نکته ای نهفته بود. ایشان گفتند امروز رسانه های ایران که باید خبر دهنده باشند خودشان خبر شده اند برای رسانه های جهان چون در ایران احزاب وجود ندارند و رسانه ها ضربه گیر احزاب و مسائل سیاسی شده اند. این نکته اگر چه جدید نیست و در مورد لزوم تحزب زیاد گفته شده است اما اصحاب رسانه هم به تاکیید باید ارباب قدرت را یاداوری کنند که تا تحزب نباشد رسانه هم نمی تواند رسانه باشد. این اگر در مورد هر رسانه ای صادق باشد برای صدا و سیما صدبار صادق تر است و حیاتی تر.

چیز دیگری که برایم گفتنی بود اینکه بعد از مقاله دکتر محکی که درباره آگهی ها و بحران مالی بود و از مشکلات متعدد روزنامه های مستقل برای ادامه حیات می گفت، استاد میهمان دکتر «جاوید مقیم» از تاجیکستان در سراغاز ارائه مقاله اش گفت مقاله دکتر محکی کار مرا راحت کرد چون ما هم در تاجیکستان با همین مسائل و مشکلات روبرو هستیم. نمی دانم چگونه توصیف کنم وقتی از یاسی سرد لرزیدم. راستی ما را چه می شود بعد از صد سال و بلکه بیشتر تاریخ روزنامه داری و آن قانون اساسی مشروطیت و سی سال پس از جمهوری اسلامی و چه و چه … حالا استادی از تاجیکستان که هفتاد سال زیر یوغ کمونیسم چیزی برایش باقی نمانده از سنتهای اصیل دیرین و ارزشهای جهان امروزین، با ما همدرد است در مصائبی که بر رسانه ها می رود. آه که ای صاحب عقلها فریاد

به هرحال اتفاق امید بخشی بود برای رشته نوپای مدیریت رسانه که جا دارد به دست اندرکارانش خسته نباشید جانانه گفت. یاران حسین خدا یارتان باد.

 

نشست خبری همایش

 

 

هیچ پاسخ به “اولین همایش اقتصاد و مدیریت رسانه”

    نظر دهید

    XHTML: برچسب های مجاز: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>